Subject: Palun arvamust mõiste profiilianalüüs tõlgendamisel
From: "Katrin Uuetalu" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 May 2025 14:43:19 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun arvamust mõiste profiilianalüüs tõlgendamisel.

Tehisintellekti käsitlevas määruses on ära toodud, et mõistet 
profillianalüüs tuleb mõista nagu on määratletud määruse (EL) 2016/679 
artikli 4 punktis 4.

Isikuandmete kaitse üldmääruse järgi: „profiilianalüüs“ – igasugune 
isikuandmete automatiseeritud töötlemine, mis hõlmab isikuandmete kasutamist 
füüsilise isikuga seotud teatavate isiklike aspektide hindamiseks, eelkõige 
selliste aspektide analüüsimiseks või prognoosimiseks, mis on seotud 
asjaomase füüsilise isiku töötulemuste, majandusliku olukorra, tervise, 
isiklike eelistuste, huvide, usaldusväärsuse, käitumise, asukoha või 
liikumisega.

AKI kodulehel on profiilianalüüsi seletatud järgmiselt: Profiilianalüüsiga 
on tegemist, kui isikuga seotud asjaolusid hinnatakse tema kohta prognoosi 
tegemiseks, isegi kui mingit otsust ei tehta. Näiteks kui ettevõte või 
organisatsioon hindab mingeid inimese omadusi nagu vanust, sugu ja pikkust 
või liigitab teda mingisse kategooriasse.

Olukord, kus isikustamata isik sisestab vestlusrobotisse nt soo, vanuse, 
haridustaseme, mõne oskuse ning palub vestlusrobotil anda infot edasi 
õppimise võimaluste kohta, mille tulemusena vestlusrobot väljundi andmisel 
arvestab näiteks, et põhihariduse omamise märksõnaga ei ole asjakohane 
väljunditesse anda valikuid, mis eeldavad näiteks omandatud keskharidust. 
Või nt mitte IT oskustega vanemaealise tunnusega ei ole asjakohane kuvada 
veebipõhist õpet, siis kas selline tegevus on profileerimine või mitte.

Kas tegu oleks pigem isiku enda etteantud parameetritele tuginedes lihtsalt 
sobivaimate otsingutulemuste leidmine ja kuvamine.

Parimat

Katrin Uuetalu
siseauditi osakond
andmekaitsespetsialist

Toetame töö ja töötaja leidmisel!

6147993

 <https://tootukassa.ee> tootukassa.ee

 <https://facebook.com/eestitootukassa> facebook.com/eestitootukassa

 <https://youtube.com/tootukassa> youtube.com/tootukassa

 <https://tootukassa.ee/>